Än är våren inte här….

Men vi och bina väntar givetvis ivrigt på att våren ska anlända. Årets första möte, det sk Vårmötet, äger rum tisdag 9 april i Klastorp. Alla medlemmar är hjärtligt välkomna. Styrelsen står för varma drycker och något därtill. Då planerar vi årets säsong i föreningsbigården. En del förarbete måste göras innan föreningsbigården öppnas för säsongen och det behöver planeras. Vi behöver också göra en lista på gräs- och fikaansvariga på tisdagar.

Tisdag 14 maj inleds bisäsongen på allvar i föreningsbigården- hjärtligt välkommen!

I fortsättningen kommer föreningen att stå för handskar och skyddsutrustning. Ta inte med dina egna kläder eller handskar! Det är viktigt att försöka hindra smittspridning.

Är du intresserad av att gå kurs i biodling kan du anmäla dig på Studieförbundet Vuxenskolan: http://www.sv.se/sv/Hemsidesmallar/Avdelningar/Ostergotland/Sok/?DBID=d7a74e51-8d3f-436a-98a9-cc63ae064e01&avdelningid=98&arrid=28359

Just nu finns inte tillräckligt antal anmälda för att hålla kurs i deras regi men anmäl ditt intresse så blir det kanske kurs i biodling.

Om du är intresserad av biodling men inte har möjlighet att gå kurs är du välkommen till föreningens träffar på tisdagar i föreningsbigården Klastorp. Vi börjar kl 18:00. Kör Kungsvägen och sväng in vid Lidl. Följ vägen tills ser du huset och vår informationskylt till vänster. Vi svarar gärna på frågor och du kan också vara med och sköta föreningens bisamhällen. Skyddsutrustning finns i många storlekar!

Mjölby-Mantorps biodlarförening

genom