Årsmöte 2014

Välkommen till årsmöte för Mjölby-Mantorps biodlareförening

Tid: tisdagen 18 november kl 18:00

Plats: Dackeskolan, Burensköldsvägen 11, Mjölby. Se också karta http://kartor.eniro.se/?index=yp&id=14420656&query=

Vi börjar med en föreläsning av kockläraren, och tillika biodlaren, Jessica Prütz. Jessica var med om att fram boken Honungsjul.  Hon kommer att prata om honung i mat. Med sig har Jessica också Honungsjul till försäljning.

Därefter intas traditionsenlig smörgåstårta. Till kaffet bjuds det lika traditionsenligt en kaka.

Årsmötet beräknas börja kl 19:00.

Du kan lämna in honung för bedömning. Honungsbedömning kommer att göras på nästkommande styrelsemöte. Ta med en 700-grams burk av årets skörd om du vill få din honung bedömd. Märk inte burken med namn utan lägg med en lapp med namn och adress och stoppa burk och lapp i en plastpåse. Du får bedömningssedeln hemsänd efter bedömningen.

Här hittar du årsrapporten: http://biodlarna.se/website1/1.0.1.0/893/%C3%85rsrapport%202014.pdf . Ta med den till årsmötet och du har chansen att vinna boken Honungsjul! Har du inte möjlighet att delta på årsmötet kan du skicka rapporten direkt till mig – för adress, se nedan. Alla som lämnar in årsrapporten på årsmötet eller ser till att den finns undertecknad tillhanda senast tisdag 18 november deltar i utlottningen. Rapporten är mycket viktig för SBR:s statistik.