Årsmötet 2018

Efter sju år avgick Malin Bjärnlid som ordförande i föreningen. Hon avtackades av förr-förre ordföranden Bo Malmgren för alla de insatser hon gjort för föreningen. Ny ordförande blev Sören Diberg medan övriga i styrelsen omvaldes. Tomas Kindell är som tidigare vice ordförande och ansvarig för föreningsbigården Klastorp. Kassör är Susanne Arwesson och sekrterare Kjell Pettersson. Övriga i styrelsen är Bo Malmgren, Rasudin Bercibegovic och Enes Dugic.
   Efter årsmötesförhandlingarna informerade förbundsstyrelseledamoten Ingemar Wahlström om vilka frågor som förbundet arbetar med t.ex. ändringar i bisjukdomslagstiftningen som Jordbruksverket håller på att förändra. Bisjukdomslagstiftningen kommer också att påverkas av EU:s djurskyddslagstiftning som beräknas vara klar 2021. Ingmar Wahlström berättade även om förbundets 100-årsjubileum som planeras till lördagen den 31 augusti. Då är det meningen att alla föreningar och distrikt skall genomföra jubileumsaktiviteter. Förbundet kommer att fira de 100 åren vid expeditionen i Skänninge.

Ingmar tackas av vår nya ordförande Sören Diberg.

Ingmar berättar om förbundsstyrelsens arbete.