Välkommen till årsmöte för Mjölby-Mantorps biodlareförening

Välkommen till årsmöte för Mjölby-Mantorps biodlareförening onsdagen 18 november kl 18:30.

Plats: Biodlarna, Borgmästargatan 26, Skänninge. Se också karta http://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=borgm%C3%A4stargatan%2026%20sk%C3%A4nninge

Vi börjar med en föreläsning av Lotta Fabricius, projektledare för Svenska Bin, bitillsyningsperson och med många bisträngar på sin lyra. Lotta kommer att berätta om organisationen Svenska Bin och hur de arbetar med att marknadsföra svensk honung. Därefter intas traditionsenlig smörgåstårta. Till kaffet bjuds det lika traditionsenligt en kaka. Årsmötet beräknas börja kl 19:30.

Du kan lämna in honung för bedömning. Honungsbedömning kommer att göras på nästkommande styrelsemöte. Ta med en 700-grams burk av årets skörd om du vill få din honung bedömd. Märk inte burken med namn utan lägg med en lapp med namn och adress och stoppa burk och lapp i en plastpåse. Du får bedömningssedeln hemsänd efter bedömningen.

Bifogat denna inbjudan ligger en årsrapport. För er som får kallelsen via mejl finns rapporten här: http://biodlarna.se/website1/1.0.1.0/893/%C3%85rsrapport%202015.pdf

Har du inte möjlighet att delta på årsmötet kan du skicka rapporten direkt till mig – för adress, se nedan. Alla som lämnar in årsrapporten på årsmötet eller ser till att den finns undertecknad tillhanda senast tisdag 18 november deltar i utlottningen av en trisslott. Rapporten är mycket viktig för SBR:s statistik.