Välkommen till årsmöte för Mjölby-Mantorps biodlareförening

Torsdagen 24 november kl 18:30

Plats: Biodlarna, Borgmästargatan 26, Skänninge. Se också karta http://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=borgm%C3%A4stargatan%2026%20sk%C3%A4nninge

Vi börjar med en föreläsning av Kjell Antonsson. Han kommer att prata om solitärbin och humlor – släktingarna till våra tambin. Därefter intas traditionsenlig smörgåstårta. Till kaffet bjuds det lika traditionsenligt en kaka. Årsmötet beräknas börja kl 19:30.

Du kan lämna in honung för bedömning. Honungsbedömning kommer att göras på nästkommande styrelsemöte. Ta med en 700-grams burk av årets skörd om du vill få din honung bedömd. Märk inte burken med namn utan lägg med en lapp med namn och adress och stoppa burk och lapp i en plastpåse. Du får bedömningssedeln hemsänd efter bedömningen.

Bifogat denna inbjudan ligger en årsrapport. För er som får kallelsen via mejl finns rapporten här:

Har du inte möjlighet att delta på årsmötet kan du skicka rapporten direkt till mig – för adress, se nedan. Alla som lämnar in årsrapporten på årsmötet eller ser till att den finns undertecknad tillhanda senast torsdag 24 november deltar i utlottningen av en trisslott – tre lyckliga vinnare kommer det att bli. Rapporten är mycket viktig för SBR:s statistik.