Välkommen till årsmöte för Mjölby-Mantorps biodlarförening

Tisdag 27 november kl 18:30
Plats: Biodlarnas hus, Borgmästargatan 26, Skänninge. Se också karta.

Till årets möte kommer Ingmar Wahlström, vice ordförande i Sveriges biodlares riksförbund. Han berättar om vad förbundsstyrelsen arbetar med just nu, vilka viktiga frågor som diskuteras samt hur styrelsen ser på framtiden inom biodlingen. Eventuellt kommer också Jonas Eriksson, SBR:s förbundschef, att delta. Det blir även traditionella årsmötesförhandlingar och som alltid kommer smörgåstårta att serveras.

Du kan lämna in honung för bedömning. Honungsbedömning kommer att göras på nästkommande styrelsemöte. Ta med en 700-grams burk av årets skörd om du vill få din honung bedömd. Märk inte burken med namn utan lägg med en lapp med namn och adress och stoppa burk och lapp i en tillsluten plastpåse. Du får bedömningssedeln hemsänd efter bedömningen.

Bifogat denna inbjudan ligger en årsrapport. För er som får kallelsen via mejl finns rapporten här:

Har du inte möjlighet att delta på årsmötet kan du skicka rapporten direkt till mig – för adress, se nedan. Alla som lämnar in årsrapporten på årsmötet eller ser till att den finns undertecknad tillhanda senast fredag 23 november deltar i utlottningen av en trisslott – tre lyckliga vinnare kommer det att bli. Rapporten är mycket viktig för SBR:s statistik.