Välkommen till årsmöte och hundraårsjubileum med Mjölby-Mantorp biodlarförening onsdagen 22 november kl 18:00

Denna gång firar vi föreningens 100-års jubileum med en buffé på Albackens trädgårdsskafferi i Mjölby (http://albacken.net/hitta_hit.html) . Men först måste årsmötet klaras av innan mat serveras. Du kan, om du vill, bara delta på årsmötet och till det krävs ingen föranmälan.

För att delta på buffén måste du anmäla dig i förväg, det är bindande anmälan. Anmälan görs till Malin Bjärnlid senast 171110– för kontaktuppgifter se nedan. Föreningen subventionerar middagen för medlemmar men du betalar 50 kr i anmälningsavgift. Betalning sker på årsmötet antingen kontant eller visa swish. Detta ingår i buffén:

Kycklingfile med sweetchilisås

Ugnsbakad laxfile med dillmajjonäs

Hemgjord potatissallad

Ugnsrostade rotfrukter

2 olika pajer

Sallader

Hembakt bröd med örtsmör

Lättdryck

Kaffe och liten chokladtryffel

Om du vill köpa ett glas öl eller vin går det bra men det betalar inte föreningen.

Efter buffén blir det en kort föreläsning om 100 år av biodling.

Du kan lämna in honung för bedömning. Honungsbedömning kommer att göras på nästkommande styrelsemöte. Ta med en 700-grams burk av årets skörd om du vill få din honung bedömd. Märk inte burken med namn utan lägg med en lapp med namn och adress och stoppa burk och lapp i en plastpåse. Du får bedömningssedeln hemsänd efter bedömningen. Honungsbedömningskommittén kommer att välja ut en honungsburk som går vidare till tävlingen om Apoteket Wasens vandringspris. Om du inte vill att din honung ska delta så skriver du det på lappen med ditt namn och adress.

Bifogat denna inbjudan ligger en årsrapport.

Har du inte möjlighet att delta på årsmötet kan du skicka rapporten direkt till mig – för adress, se nedan. Alla som lämnar in årsrapporten på årsmötet eller ser till att den finns undertecknad tillhanda senast onsdag 22 november deltar i utlottningen av en trisslott – tre lyckliga vinnare kommer det att bli. Rapporten är mycket viktig för SBR:s statistik.

Adress att skicka årsrapporten till – tänk på att posten inte alltid delas ut dagen efter att du har postat brevet:

Det går också bra att mejla rapporten till malin.bjarnlid@karlshall.se

Malins telefonnummer 076-841 62 22